فرزند سوگلی کیست؟

فرزند سوگلی

یکی از بزرگترین ممنوعیت‌ها در خانواده این است که اعتراف کنید به یکی از فرزندان خود بیشتر علاقه‌مند هستید. گفتن اینکه نباید سوگلی داشته باشید آسان است ولی سوگلی داشتن تحت کنترل و اراده پدر و مادر نیست. برای بعضی والدین یکی از بچه‌ها نسبت به دیگری ارزش بیشتری دارد و اگر هم بگویند "نه" دروغ گفته‌اند. تحت هیچ شرایطی نباید کسی غیر از همسرتان بفهمد که شما به کدام یک از فرزندانتان علاقه بیشتری دارید.

حالا چه کاری میتوانید انجام دهید؟

اول در نظر بگیرید که آیا واقعا یکی را بیشتر از بقیه دوست دارید؟ یا اینکه با یکی احساس نزدیکی بیشتر دارید؟
که اگر احساس نزدیکی بیشتری دارید لزوما نشانه علاقه بیشتر نیست. اگر با یکی از فرزندان احساس نزدیکی یا علاقه بیشتری دارید ، لازم است با فرزند دیگر وقت بیشتری بگذرانید. آگاهانه به جستجوی خصلتهای دوست داشتنی فرزند دیگر بپردازید و سعی کنید او را بیشتر بفهمید. علاقه مشترک بیشتری بین خود و فرزندتان پیدا کنید.

فرزندان همیشه بدنبال سرنخی هستند تا بدانند کدام یک بیشتر مورد علاقه هستند. پس مراقب باشید. برای وقت گذرانی با فرزندان از ترکیب بندی متفاوت استفاده کنید. مثلا با یکی به پارک بروید، با دیگر فرزندتان کتاب بخوانید ، با یکی فیلم ترسناک نگاه کنید با دیگری کارتون ببینید. اگر با هر کدام از فرزندانتان کار و تفریح خاصی انجام دهید هر کدامشان احساس میکنند که برای پدر و مادر خاص هستند. "تحت هیچ شرایطی نباید عنوان کنید که فرزند مورد علاقه تان کیست "

نظرات کاربران
 
 
   
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی