به یکدیگر رو کنید، نه به سمت دیگر

 

دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و زوج درمانگر

به یکدیگر رو کنید، نه به سمت دیگر

عشق زندگی واقعی با همان رویکرد عادی و کارهای ظاهراً پیش‌پا افتاده‌ای تقویت می‌شود که برای مرتبط بودن انجام می‌شودعشق واقعی در طول سختی‌های زندگی روزمره و زمانی اتفاق می‌افتد که شما به همسرتان این پیام را ارسال می کنید، که برای شما ارزشمند است. با اینکه ممکن است خنده‌دار به نظر برسد، اما عشق در واقع زمانی در یک رابطه #زناشویی رشد می‌کند که یک زوج در سوپر مارکت هستند و زن می‌گوید: “مایع سفیدکنند تمام کرده‌ایم؟” و مرد بگوید: “نمی‌دانم. اجازه بده یک گالن بردارم، شاید تمام کرده باشیم” به جای اینکه بی‌توجه و بدون احساس شانه بالا بیندازد.

عشق زمانی رشد می‌کند که همسر شما سر کار روز بدی داشته است و شما یک دقیقه وقت می‌گذارید و با این که خودتان خیلی کار دارید، چند جمله انگیزه‌دهنده روی ایمیل صوتی او برایش می‌فرستید.

عشق زمانی رشد می‌کند که همسرتان یک روز صبح به شما می‌گوید: “دیشب بدترین کابوس عمرم را دیدم” و شما می‌گوید: “عزیزم من الان عجله دارم، اما فعلاً بگو در کل درباره چه بود تا شب بتوانیم مفصل درباره‌اش با هم صحبت کنیم.” به جای این‌که بگویید: ” من وقت ندارم.”

در همه مثال‌های بالا، زن و شوهر دارند تلاش می‌کنند به هم #توجه کنند و به سوی یکدیگر رو کنند . در یک رابطه زناشویی، افراد هر از چند گاهی به همسرشان “اشاره” می‌کنند و بدین ترتیب #توجه، #محبت، #شوخی، یا #حمایت او را درخواست می‌کنند.

موقعی که این اتفاق می‌افتد، زن و مرد یا به سمت همسرشان رو می‌کنند و به این درخواست آنها پاسخ مثبت می‌دهند، و یا خیلی ساده از آنها رو می‌گردانند. توجه کردن به همسر پایه و اساس ارتباط عاطفی عمیق، رابطه عشقی، شور و حرارت، و یک رابطه زناشویی عالی است.

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی