دختر یکی پس از دیگری

 

‍ دختر، یكی پس از دیگری

 اگر چند فرزند دختر دارید و فرزند پسر ندارید، همیشه این احتمال وجود دارد كه یكی از آن‌ها نقش پسر را ایفا كند؛ به این معنی كه به بازی‌های پسرانه علاقه‌مند باشد یا لباس‌های پسرانه را ترجیح دهد و نظایر این.
 علت، گرایش ناخودآگاهانه‌ی پر كردن جای خالی فرزند پسر برای خانواده است.
 كودكان، خیلی سریع احساسات پدر و مادر خود را درك می‌كنند بدون این‌كه كوششی در این زمینه به خرج دهند، و برای جبران كمبود یا غمی كه حس می‌كنند در ذهن آن‌ها وجود دارد، به‌طور طبیعی، واكنش‌‌هایی بروز می‌دهند. اگر از نداشتن پسر ناراحتید، این موضوع را با دخترهای خود در سنی درمیان بگذارید كه بتوانند بفهمند‌. برای مثال، می‌توانید بگویید:
 «دوست داشتیم پسری هم در خانواده داشته باشیم ولی حالا كه دختران زیبا، باهوش و دوست‌داشتنی داریم، خانواده‌ی خوشبختی هستیم و نمی‌‌خواهیم هیچ‌یك از شما مثل پسرها رفتار كند، زیرا همین‌طور كه هستید،دوست‌تان داریم

 پسر بعد از دختر

اگر فرزند دوم شما پسر است، دخترتان در كنار پدرش كه همیشه برای او بزرگسال بوده، #لگو _مردانه‌ی دیگری را نیز از بدو تولد در كنار خواهد داشت كه در آینده، به او درك بهتری از مردان خواهد داد. البته اگر شما بیش‌تر به پسرك كوچولو توجه و رسیدگی كنید، تأثیری منفی در دخترتان خواهد داشت.
 اما اگر بتوانید به هر دوی آن‌ها اطمینان دهید از عشق و حمایت پدر و مادر به‌طور یكسان برخوردارند، در خانواده‌ شما اثری از حسادت و دعواهای خواهر و برادر‌ وجود نخواهد داشت.

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی