راهکارهای ایجاد صمیمیت

 

ایجاد صمیمیت

اگر کسی‌ تصمیم گرفته باشد که کیفیت رابطه خود را بهتر بکند، رعایت راهکارهای‌ زیر را برای‌ رسیدن به صمیمیت بیشتر می تواند کمک کننده باشد.

وقت صرف کنید و همه‌روزه به صحبت‌های‌ یکدیگر گوش بدهید. با توجه به بررسی‌‌های‌ صورت گرفته زوجها به‌طور متوسط روزانه ۹ دقیقه به شکل رودررو با هم صحبت می‌‌کنند.

درباره هر یک از مسائل خود وقت صرف کنید تا حل و فصل شود و به پایان برسد. گفتگوهای‌ چندباره و مکرر درباره یک مسئله تولید مسائل جدید می‌‌کند. توجه داشته باشید که مباحث کهنه و قدیمی‌ هستند که تولید اختلال می‌‌کنند نه مباحث جدید.

 به احساسات واقع در پس مباحث توجه کنید. مباحث اغلب جنگ بر سر قدرت هستند. وقتی‌ درباره بستگان همسر، پول، مسایل جنسی‌ و فرزندان بحث می‌‌کنید، اغلب دو طرف درگیر هستند. احساسات حقیقی‌ هستند و به درک و فهم کمک می‌‌کنند. وقتی‌ پای‌ درک در میان باشد، تغییر به همراه می‌‌آورد و تولید بخشودگی‌ می‌‌کند.

قاعده سکوت و حرف نزدن درباره مسائل را بشکنید. اگر موضوعی‌ شما را ناراحت کرده، درباره‌اش صحبت کنید.

با فرزندان، بستگان و دوستان  حد و مرز قایل شوید. تصمیم بگیرید که تا چه اندازه می‌‌خواهید با کسانی‌ که با شما در رابطه هستند درباره مسایل خود صحبت کنید. توجه داشته باشید که بسیاری‌ از مباحث مربوط به کار و زندگی‌ شما به دیگران مربوط نیست.

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی