2467

ازدواج

❓من بیست و هشت ساله هستم و می‌‌خواهم ازدواج کنم. در سه ماه گذشته با فردی آشنا شدم که فکر می‌‌کنم برای‌ ازدواج بسیار مناسب است. اما مشکل این‌جاست که او می‌‌گوید در این مرحله تصمیم‌گیری‌ برایش دشوار است و به همین‌جهت می‌‌خواهد با زنان دیگری‌ هم معاشرت داشته باشد تا بعدا در شرایط انتخاب قرار بگیرد. آیا لازم است او را تهدید کنم که از او جدا می‌‌شوم؟ آیا راه دیگری‌ وجود ندارد؟

✅ بعضی‌ از زنان هم‌سن و سال شما می‌‌توانند تا مدتی‌ طولانی‌ از سیاست صبر کن و ببین چه پیش می‌‌آید استفاده کنند. اما زنان دیگری‌ ممکن است از فرد مقابل بخواهند که دست به انتخاب بزند. مسئله درست و غلطی‌ در میان نیست. هر کس با توجه به ارزش‌هایی‌ که به آن اعتقاد دارد عمل می‌‌کند.

✅ به احساس خودتان توجه کنید. اگر خشمگین هستید این می‌‌تواند نشانه آن باشد که نمی‌‌توانید به رویه فعلی‌ ادامه بدهید. در این صورت کارِ درستی‌ نیست و به رابطه شما لطمه می‌‌زند. اگر عمیقا از این شرایط ناراحت هستید می‌‌توانید به آن فرد بگویید که نمی‌‌توانید به این وضع ادامه بدهید. می‌‌توانید بگویید که فعلاً رابطه خود را با او قطع می‌‌کنید و هر زمان که او توانست تصمیم بگیرد، می‌‌تواند به شما زنگ بزند. اما در ضمن به او بگویید که نمی‌‌توانید برای‌ همیشه انتظار بکشید.

✅ اما قبل از این تصمیم‌گیری‌ به‌خوبی‌ فکر کنید. بررسی‌ کنید، او چه مدتی‌ با دیگران آشنایی‌ و معاشرت داشته است؟ پنج سال یا پنج ماه؟
خوب بسنجید و ببینید چه تصمیمی‌ برای‌ شما مناسب‌تر است. از خشمگین شدن و سرزنش کردن دست بکشید.

✅ خشم ادامه‌دار و مستمر می‌‌تواند نشانه آن باشد که شما در شرایط موجود نمی‌‌توانید ادامه بدهید.

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
 
 
   
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی