خطای کمبود

 

#خطای_کمبود
حتما به خاطر دارید زمانی که گوگل برای اولین مرتبه می خواست سرویس ایمیل خود را افتتاح کند فقط با دعوتنامه امکان ایجاد ایمیل وجود داشت. در حالی که احتمالا بیشتر ما با همان سرویس یاهو امکان انجام کارهای خود را داشتیم. در آن زمان خیلی از ما به دنبال شخصی بودیم که دعوتنامه ای برای پیوستن به سرویس گوگل برای ما ایجاد کند و همین امر باعث عطش روانی بیشتر ما برای پیوستن به سرویس گوگل می شد.
رومی ها معتقد بودند ((کمیاب با ارزش است)) به همین دلیل آخرین شیرینی جعبه دهان تو را آب می اندازد. صاحبان گالری ها از همین خطای کمبود سوء استفاده می کنند، و نشانه های قرمز ((فروخته شد)) را زیر نقاشی های خود می گذارند تا کارهای باقی مانده ی خود را نمونه های کمیاب معرفی کنند که باید هرجه سربعتر آنها را خرید.
وقتی از یک انتخاب محروم ایم، ناگهان به نظر جذاب تر می رسد. این کار مثل طغیان است. به آن ((اثر رومئو و ژولیت)) هم می گویند، چون عشق این دو نوجوان داستان شکسپیر ممنوع بود.
پس محصولات و خدمات را صرفا براساس قیمت و مزایای آنها بسنج. اینکه یک محصول در حال اتمام است یا افراد زیادی خواهان آن هستند نباید در ارزشش اثر گذار تلقی شود.

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
 
 
   
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی