چرا ازدواج می کنیم؟

 

هدف ازدواج

در مستحکم‌ترین روابط زناشویی، زن و مرد معناداری عمیقی در رابطه‌شان احساس می‌کنند. این‌گونه نیست که فقط تلاش کنند با یکدیگر “کنار بیایند. آنها همچنین از امیدها و آرزوهای یکدیگر نیز حمایت و پشتیبانی می‌کنند و در زندگی مشترک‌شان حس هدفمندی را ایجاد می‌کنند. وقتی درباره احترام گذاشتن به یکدیگر حرف می‌زنیم منظور همین موارد است.

در بسیاری از مواقع عدم توانایی زوج‌ها در انجام همین کار است که باعث می‌شود زن و مرد ناخواسته درگیر دور‌های بی‌پایان و بیهوده مشاجره شوند یا احساس طرد‌شدگی و یا احساس تنهایی کنند. بیشتر مشاجره‌ها در واقع درباره این نیستند که در بالای توالت‌فرنگی باز مانده است یا نه، موضوعات مخفی عمیق‌تری وجود دارد که انگیزه این اختلافات ظاهری است و باعث می‌شود این اختلافات شدیدتر و آزاردهنده‌تر شوند.

زمانی که این موضوع را به درستی درک کنید، آمادگی پیدا خواهید کرد که یکی از تعجب‌برانگیزترین حقایق مربوط به ازدواج و زناشویی را بپذیرید
بیشتر اختلافات بین زوج‌ها حل نمی‌شوند. زوج‌ها سال‌ها سعی می‌کنند طرز فکر یکدیگر را تغییر دهند، اما این کار عملی نیست. این بدین خاطر است که بیشتر اختلافات ریشه در تفاوت‌های بنیادی‌تر مربوط به سبک زندگی، شخصیت افراد، و یا ارزش‌ها دارد.

با بحث کردن درباره این موارد اختلاف، تنها چیزی که آنها موفق به انجام دادنش می‌شوند هدر دادن وقت‌شان و لطمه زدن به رابطه زناشویی‌شان است.
البته این بدین معنا نیست که وقتی رابطه شما دستخوش اختلاف است نمی‌توان هیچ کاری کرد. بلکه این بدین معناست که توصیه‌های معمول مربوط به “حل اختلافات” کمک زیادی نخواهد کرد. در عوض، شما باید بفهمید که اختلافی که باعث درگیری و کشمکش بین شما می‌شود در اصل چیست، و سعی کنید یاد بگیرید چگونه از طریق احترام گذاشتن و ارزش قایل شدن برای یکدیگر، با این مورد اختلافی کنار بیاید و با آن زندگی کنید. تنها در این صورت است که قادر خواهید بود حس معناداری مشترکی ایجاد کنید و در رابطه زناشویی‌تان حس هدف‌مندی را به وجود آورید.

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
 
 
   

ازدواج میکنیم تا تنهایی واقعی درونمان اذیت مان نکند این تنهایی لزوما بد نیست و فقط در صورت دیدگاه شخص به مطلب تنهایی عنصری بد باشد

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی