سخن نوجوان (تجاوز جنسی)

 

دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

سخن نوجوانان

درحالیکه مست بودم فردی مرا مورد تجاوز قرار داد.

پس از سپری کردن تابستان به همراه خانواده‌ام یک هفته قبل از شروع‌ کلاس‌ها به دانشکده‌ام مراجعت کردم. دوست ام مرا به یک میهمانی دعوت کرد. پس از تعطیلات طولانی تابستان دنبال بهانه‌ای می‌گشتم تا همکلاسی‌های دانشکده را ببینم.
عادت به نوشیدن الکل داشتم ومی‌دانستم که چقدر می‌توانم بنوشم و همچنان مراقب نوشیدن خود بودم و لذا در میهمانی مقدار کمی الکل نوشیدم. به علاوه با تعداد زیادی از دوستانم بودم. لذا احساس امنیت خاطر می‌کردم. پس از اینکه مقدار کمی نوشابه الکلی مصرف کردم ناگهان فردی که کمی او را می‌شناختم یک نوشابه قوی الکلی به من تعارف کرد. پس از مصرف الکل دیگر یا دم نمی‌آید که چه اتفاقی در میهمانی افتاد. وقتی بیدار شدم صبح شده بود و من درخانه مشترک برخی از شرکت کنندگان میهمانی روی یک کاناپه قرار داشتم. زیپ شلوارم باز بود، روی شلوارم چند لکه دیده می‌شد و روی ران‌هایم آثار کبودی دیده می‌شد. نمی‌توانستم به یادآورم که چه اتفاقی افتاده ولی می‌دانستم که موردتجاوز قرار گرفته‌ام. هنوز هم نمی‌دانم که چه کسی این کار را با من انجام داده است.

به طور کلی مطالعات نشان می‌دهد که دانشجویان مذکر اعتقاد دارند که مونثی که الکل مصرف می‌کند مردان را به عملجنسی دعوت می‌کند و یا کار را برای مردان برای آغاز فعالیت‌ جنسی آسان‌تر می‌کند. برای مثال، طی مطالعه‌ای که توسط میل و گرانوف در سال ۱۹۹۲م. انجام گرفت، ۱۶ درصد دانشجویان مذکر گزارش کرده‌اند که برای کامیابی جنسی «خودبه طرف مقابل الکل یا مواد مخدر داده‌اند و یا او را تشویق به استفاده از این مواد» کرده‌اند.

در پژوهشی دیگر که توسط فرومی و وندل در سال ۱۹۹۵م. مشخص شد که دانشجویان مذکر اعتقاد دارند که احتمال اینکه زنی را که الکل مصرف کرده بتوان از طریق فریب یا زور به عمل جنسی کشاند بیشتر از زنی است که هوشیار است.

 تهاجم‌های جنسی که در آن‌ها پای الکل در میان است احتمال وقوعشان بین مردان و زنانی که همدیگر را خوب نمی‌شناسند افزایش می یابند (یعنی غریبه‌ها، آشنایان یا دوستان موقت در مقایسه با دوستان دائمی یا همسران

دکتر مهدی قاسمی

نویسنده: دکتر مهدی قاسمی

روانپزشک و رواندرمانگر

مشاهده سایر مطالب دکتر مهدی قاسمی
نظرات کاربران
دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی

دکتر مهدی قاسمی روانپزشک و رواندرمانگر تحلیلی